כיצד לבחור פרוביוטיקה?

מאת בריאות פלוס  ·  22 באוגוסט 2019

לעיתים אורח החיים שאנו מנהלים הגדוש בלחצים ותזונה חסרה  במרחב סואן, מצריכים מרבים מאתנו להיעזר בתוספי תזונה על מנת לשמור על איכות החיים ורמת תפקוד תקינה של האיברים. לצורך כך, חברות הפארם השונות רקחו את כדור הפרוביוטיקה. שילוב של "חיידקים טובים" במטרה לשפר את פעולת המעיים, לסייע בתקופות של חולשה ולשפר מקרים בהם יש חשש לדלקות חוזרות. כיצד לבחור פרוביוטיקה? כל המידע מחכה לכם כאן.

בחירת סוג הפרוביוטיקה

קיימים מספר סוגים של פרוביוטיקה מומלצת המיועדים למטרות שונות: ישנה פרוביוטיקה המיועדת למין הנשי, פרוביוטיקה לשיפור תפקודי מעיים וקיבה ופרוביוטיקה לחיזוק המערכת החיסונית. התאמת הפרוביוטיקה לצורך חשובה ביותר. בדקו אם אכן הפרוביוטיקה המוצעת לכם מתאימה בטרם הרכישה? העדיפו זני חיידקים המסומנים על ידי ספרות ואותיות לועזיות. תוכלו ללמוד עליהם באתר החברה המשווקת את הפרוביוטיקה או בחיפוש חופשי במנועי החיפוש במרשתת.

פרוביוטיקה עם טכנולוגיית הגנה על חיידקים

תהליך הפקת הפרוביוטיקה קריטי מאוד לאיכות הסופית של המוצר. למעשה, אותם חיידקים טובים מוקפאים ונארזים באופן סטרילי במפעל התרופות. חברות המקפידות לשלב טכנולוגיה המגינה על החיידקים מציעות בדרך כלל פרוביוטיקה איכותית ויעילה יותר. זוהי גם פרוביוטיקה מומלצת לרכישה. חפשו את המידע הזה על גבי האריזה.

חיי מדף ארוכים

נושא זה מתקשר אף הוא לשילוב הטכנולוגיה בהגנה על המוצר ואף מהווה מדד לטיב ואיכות המוצר. בחרו במוצר עם חיי מדף ארוכים לטווח של שנה וחצי עד שנתיים מתאריך הייצור. מדד זה יבטיח, שבמוצר זה שולבה אותה טכנולוגיה שמגינה על החיידקים הטובים בפרוביוטיקה.

התאמה לגיל

פרוביוטיקה לילדים שונה במהותה מפרוביוטיקה לנשים, הדבר נכון גם לגבי  פרוביוטיקה המטפלת בבעיות עיכול. כאשר בוחרים פרוביוטיקה לילדים, מומלץ לוודא שישנו חיידק בשם ביפידובקטריום. חיידק זה תורם לחיזוק מערכת החיסון ויעיל מאוד במצבים של אלרגיות, ספיגת וויטמינים מקבוצת B ומיועד לחיזוק הגוף לאחר נטילת אנטיביוטיקה. חשוב שהביפידובקטריום יהווה חלק מהמרכיבים בפרוביוטיקה לילדים ועדיף שיהיה העיקרי מבניהם ( כלומר מהמרכיבים הרשומים בראש הטבלה). בפרוביוטיקה נשית חשוב לבדוק אם קיימים חיידקים מסוג לקטובצילו. חיידקים אלו מבצעים תסיסה הומולקטית (כלומר המסת הסוכר לחומצה לקטית) חיידקים אלו מתאימים לסביבות בעלות רמת חומציות נמוכה. כמו כן הם מיועדים לטיפול בפטרת בנרתיק האישה.

גודל האריזה

המדד האחרון הינו גודל האריזה. כיוון שהחיידקים נחשבים לרגישים למדי חשוב שיהיו מאוחסנים באריזה קטנה ככל האפשר, עדיף מזכוכית בגוון אמבר ועם סגירת אלומיניום הרמטית. בפרוביוטיקה המיועדת לילדים עדיף לרכוש אריזות בגודל אישי.

לסיכום, בחירת פרוביוטיקה נעשית בהתאם לסוג החיידקים ( פרוביוטיקה לנשים, לילדים, למערכת העיכול וכדומה) בהתאם לטכנולוגיה המגינה על שמירת החיידקים, אורך חיי המדף, התאמה לגיל וגודל האריזה. הקפידו לבחון נושאים אלו בטרם הרכישה. כמו כן, במקרה של ספק או התלבטות התייעצו עם רוקח מוסמך או רופא המשפחה שלכם.

אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!