יתושים מזיקים לבריאות הילדים

מאת בריאות פלוס  ·  13 ביוני 2022

כאשר אנו חושבים על יתושים, אנו מייד מתחילים להתגרד. הרי ידוע שעקיצות היתושים הם דבר מגרד ומציק מאוד. אנו עשויים למצוא את עצמנו מתגרדים כל הלילה, וסובלים מעור מגורה ועקיצות רבות. אך העקיצות הן לא רק מטרד, היתושים מביאים איתם סכנות רבות לילדים, מבוגרים ואפילו בעלי חיים. לא במקרה בכל העולם ננקטות פעולות להדברת יתושים.

בראש ובראשונה היתושים הם נשאים של מחלות רבות, חלקן מחלות מוכרות ומסוכנות כמן צ‘ינגונגוניה, קדחת דנגי, קדחת מוח יפנית, מלריה וקדחת הנילוס המערבית. ואחרות פחות יודעות, אך הן בהחלט יכולות לגרום לחום ותופעות לוואי שונות מהן תרצו להימנע.

המערכת החיסונית אצל ילדים, ובפרט תינוקות, רגישה יותר. ולכן עקיצות יתושים מהוות סכנה גדולה יותר עבורם. ישנו סיכון גדול יותר שיסבלו מגירויי עור ומחלות חום בעקבות עקיצת יתוש.

לא כל המחלות המועברות על ידי יתושים התגלו בישראל, אך ארגון הבריאות העולמי מודאג מהתפשטות של מחלות רבות לאזורים חדשים בעולם המערבי. מחלות שבעבר היו ייחודיות למדינות אסיה, אזורים באפריקה ואיים טרופיים היום מתגלות בצפון אמריקה, אירופה ומדינות רבות. בעולם כולו נוקטים בפעולות להדברת יתושים. חלק מהפעולות נעשות על ידי ממשלות ורשויות, אך גם האדם הפשוט צריך לנקוט במשנה זהירות ופעולות לצמצום נגע היתושים.

הדברת יתושים מתבצעת בעיקר נגד מקורות הדגירה של היתושים. חשוב מאוד לנקז כל מקום שבו יש מים עומדים, וזאת אתם יכולים לעשות כבר עכשיו בחצר שלכם. אך כאשר מדובר במקווי מים ישנן רשויות המטפלות בזה. הן משתמשות בשיטות הדברת יתושים שונים ההורגות את היתושים או משבשות את מחזור החיים שלהן. כך הן מסייעות בהפחתת כמות היתושים והתפשטות המחלות.

ישנן גם פעולות הדברת יתושים הנעשות באמצעות ערפול, הן מתאימות לגינות ושטחים פתוחים והן יכולות להפחית את מספר היתושים הבוגרים.

ישנם אנשים המשתמשים בקוטלי חרקים ביתיים. יעילותם של אלו מוגבלת ביותר. הם אמנם יכולים לחסל את היתוש עליו מרססים, את זהו פתרון נקודתי שאינו נוגע לשורש הבעיה. כמו כן תרצו להפחית את השימוש בחומרים כימיים בבית. לכן עבור בתים ודירות, הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש ברשתות נגד יתושים.

רשת נגד יונים ורשת נגד יתושים

יונים הן בעיה בפני עצמה. הן מלכלכות מאוד וגם יכולות להיות מקור למחלות מסוכנות. ממש לא תרצו יונים מקננות במרפסת או על אדן החלון שלכם.

רשתות הן אמצעי יעיל גם כנגד מפגע היונים וגם כנגד יתושים. אך רשת נגד יונים ורשת נגד יתושים הם אינם אותו הדבר. רשת נגד יונים אינה יכולה למנוע את כניסתם של יתושים.

היונים הם בעל כנף גדול ולכן רשת נגד יונים כוללת חורים גדולים. הם אינם מאפשרים ליונים לעבור, אך חרקים מעופפים כדוגמת יתושים יכולים בקלות לחדור דרכן. אם רוצים למנוע גם יונים וגם יתושים, יש צורך בשימוש ברשתות בעלות חורים קטנים.

אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!