מהם המרקים הכי בריאים?

מרקים בריאים
מאת בריאות פלוס  ·  30 באוגוסט 2017

אנחנו תמיד חושבים על מרקים כעל מאכלים בריאים, הרי זה כמו לשתות מים בטעמים, אבל אתם עלולים להיות מופתעים עד כמה לא כל המרקים בריאים.

כשמדברים על מרקים, הם יכולים להיות לפעמים קלים מדי ולא מכילים מספיק ויטמינים ותכונות חשובות לגוף, כך שהם לא מועילים לכם יותר מדי. זה בדיוק מה שהופך את המרקים האלו לטובים כשקר לכם ואתם רוצים להתחמם ולהיות מרוצים לשעה-שעתיים, אבל לא להסתמך עליהם כעל ארוחה. בנוסף, ישנם מרקים שמכילים כל כך הרבה מרכיבים עתירי קלוריות והם הופכים בקלות לפצצת קלוריות.

המטרה היא – מרקים דלי קלוריות עם ערכים תזונתיים גבוהים.

איך לבחור מרק בריא

הבחירה הטובה ביותר למרקים, על פי מומחים רבים, הם מרקי ירקות למיניהם או מרקים המכילים עוף. מדובר בשילוב המנצח. מרקים מלאים מים יעזרו לכם לתחושת השובע אך החשיבות של הירקות והעוף במרק היא עילאית על מנת לצבור אנרגיה וערכים תזונתיים שהגוף צריך. מרקים נוטים להיות מרכז הארוחה כשאוכלים אותם ולכן הם גם מונעים מכם לאכול תוספות מיותרות ומשמינות בצד.

במידת הצורך, הוסיפו תוספות בריאות

מרק עגבניות ומרק קישואים למשל הם לא מרקים 'לא בריאים' אבל בגלל שהם מכילים קצת קלוריות וקצת חלבונים, הם לא ישביעו אתכם להרבה זמן. אבל אל נא תתנזרו מהם לגמרי. כשאתם אוכלים מרקים מהסוג הזה הוסיפו בצד תוספת בריאה כמו ביצה קשה או סלט, כמובן תלוי מה מתאים לכם ומה אתם אוהבים.

המרקים הלא בריאים

המרקים הגרועים ביותר שאתם יכולים לבחור, לפי מומחית התזונה ג'סיקה קורדין, אלו מרקים המכילים גבינה או שמנת. להימנע לגמרי זה בלתי אפשרי, אבל אם אתם כבר אוכלים מרקים כאלו, תאכלו אותם במינון הנכון. אם אתם בדיאטה, מומלץ לכם באמת להימנע מהם כי הם מפוצצים בקלוריות. בנוסף, רבים טוענים שמרקים מהסוג הזה גורמים להם לבעיות עיכול ולכן מומלץ לבדוק אם זה משפיע גם עליכם, ולהפסיק לאכול מרקים כאלו במידה וכן.

מרק במסעדות?

הרבה אנשים לא סומכים על מרקים של מסעדות ובנימה מסוימת של צדק. הסיבה לכך היא בעיקר בגלל שבמרבית המסעדות לכאורה משתמשות בהרבה נתרן על מנת לחזק את הטעם. אבל למעשה זה יכול לקרות בכל מקום וגם אנשים פרטיים שמכינים מרקים בבית נוטים לחטוא בכך. ההמלצה שלנו במרקים האלו היא לדבוק במתכונים מוכנים ולשים לב לכמויות שאתם משתמשים.

אם עשינו לכם חשק למרק – הכנסו לאתר מתכונים למרק.

תגיות:
אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!