סדנאות בריאות ואורח חיים שכדאי להכיר

מאת בריאות פלוס  ·  30 באוקטובר 2017

אורח החיים המודרני והמערבי מאופיין לרוב באינטנסיביות רבה כאשר מרבית האנשים משלבים קריירה שאפתנית ותובענית לצד מטלות משפחתיות שוטפות ומורכבות. שעות העבודה בישראל הינן ארוכות יחסית, הלחצים במקומות העבודה תובעניים והמשפחה דורשת התייחסות ותשומת לב משלה שכוללת טיפול בבית, בילדים ואפילו בהורים מזדקנים.

בשל סיבות מוכרות אלו ואחרות מחפשים רבים לעיתים קרובות "נקודות מפלט" עם מימד מיוחד, כאלו שיתרמו לאורח חייהם במגוון תחומים, ימתנו לחצים, ירעננו ויעשירו את שגרת החיים. סדנאות בריאות הן סוג של טרנד העונה על צרכים חשובים אלו – מדובר על סדנאות שונות העוסקות במרכיבים בריאותיים חשובים באורח החיים החל מתזונה ועד יחסי מין. הבה נסקור כמה מסדנאות הבריאות המובילות והנפוצות כיום בישראל:

סדנאת בישול בריא – סדנת בישול בריא תורמת לידע והתמצאות בתחום הקולינארי. חלק מהמזון שמאפיין את החברה המערבית נחשב לתעשייתי ושאינו בריא. יש בו כמות רבה חומרים משמרים ומרכיבים אחרים שגורמים להשמנה ועוד. בישול בריא נשען על יסודות מזון בסיסיים שמכילים ויטמינים ומינראליים הכרחיים לגוף ואשר תורמים לבריאות הניזון מהם. בסדנאות בישול בריא מלמדים את המשתתפים להכין מנות שונות ומיוחדות. המשתתפים מקבלים הנחיות ומשתתפים באופן פעיל בהכנת המנות הבריאות.

סדנאות יוגה – סדנת יוגה הינה תורמת לגוף האדם באמצעות אימון גופני רוחני. התרגילים השונים מתבצעים בהדרכת מורים מוסמכים אשר מלמדים לבצע תרגילים אגב נשימה נכונה והכול באווירה רגועה שתורמת לאיזון הפנימי ולרוגע הפנימי. סדנאות יוגה נערכות במקומות סגורים אבל גם בפתוחים ובחלל החיצוני. סדנאות מיוחדות נערכות במדבר תחת כיפת השמים, והטבע והשקט שמסביב האופייניים למדבר מגבירים את עוצמת החוויה.

סדנאות שיאצו – סדנת שיאצו משקפת אומנות חיה ומתפתחת שאפיונה הוא בטיפול שמתבצע בלחיצות בעזרת האצבעות. הפילוסופיה גורסת שבגוף האדם יש ערוצי אנרגיה בלתי נראים המכונים מרדיאנים. לחיצה על נקודות שונות לאורכם או בקרבתם יכולות לסייע לטיפול באברים פנימיים הקשורים אליהם. במהלך הסדנא נחשפים המשתתפים לתורה וגם מקבלים טיפולים ספציפיים לאיברים כואבים, כאלו שמוכרים כבעייתיים ובנוסף, הם תורמים לרגיעה כללית של הגוף. ניתן להגיע לסדנא ביחידות או בזוגות כאשר טיפול זוגי תורם רבות למערכת היחסים הבין זוגית.

סדנאות טנטרה – סדנת טנטרה נועדה לתת זוויות חדשות לנושא המין שהינו בעל השפעות מרחיקות לכת בחיי כל אחד ואחד. לרוב סדנאות הטנטרה השונות מיועדות לזוגות ובמסגרתן לומדים המשתתפים לחוות את נושא המין על היבטיו השונים כאשר המטרה המרכזית היא לגרום לשחרור מעכבות ומדעות קדומות ואחרות בתחום; ללמוד להקשיב לגוף וצרכיו ולאלו של השותף לחיים; לפתח את אנרגיית המין ולשחרר אותה על מנת שתפרוץ ותפרה את החיים המשותפים או האישיים.

אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!