למה העין קופצת?

עין קופצת
מאת בריאות פלוס  ·  16 בינואר 2017

השאלה הזאת היא אחת השאלות הנפוצות בנושא העין אשר מחופשת בגוגל עשרות פעמים בחודש. ולמה היא מחופשת הרבה? כי היא קוראת להרבה אנשים, כך שאתם לא יחידים. אנשים קוראים לעין הקופצת במגוון שמות: טיקים בעין, רעידות בעין, עין קופצת ו'שריר מוזר בעין שעושה דברים מוזרים'.

אם נקצר עבורכם את התהליכים בזיהוי הבעיה, נצביע על גורמים אפשריים לכך שהעין שלכם קופצת.

  • חוסר שינה
  • קפאין
  • לחץ

משהו מהם נראה לכם מתאים? אז כנראה שזה זה. אם אתם ישנים מספיק ולא שותים קפה – זו כנראה האופציה השלישית, גם אם אתם לא מודעים אליה.

זה מסוכן? לפנות לרופא?

לא, זה לא מסוכן בכלל. זה מאוד נפוץ ואין לכם מה לדאוג. זה יכול להיעלם אחרי יום אחד וזה יכול להיעלם אחרי שבועיים, אבל אם זה נמשך במשך כמה חודשים – אז כדאי באמת שתפנו לרופא. בנוסף, אם זה מתפשט לאיזורים נוספים בפרצוף, זה גם סימן "לא משהו". במקרים כאלו פנו לרופא.

אגב, הנה הודעה ששלח לנו גולש שנכנס למאמר כי קרה לו מקרה דומה:

"היי, ראיתי את המאמר הטוב שלכם באתר בריאות פלוס ובאמת הייתה לי בעיה דומה עם עין קופצת. ממש הרגעתם אותי. אחרי חודש וחצי שהעין המשיכה לקפוץ הייתי קצת לחוץ אבל זה עבר בסופו של דבר לבד! אז תודה לכם על המידע! לכל אלו שקוראים, עין קופצת זה מלחיץ במיוחד שאתם יושבים ומדברים עם אנשים אבל זה עובר! אל תדאגו חח"

מה עושים כדי לטפל בזה?

כמו שאמרנו, שלושת הסיבות לעיל הן הגורמים הכמעט בלעדיים לקפיצות בעין. אז כדי לטפל בקיפצות בעין צריך לטפל בגורמים.

חוסר שינה – אם אתם ישנים פחות מ-6 שעות בלילה או שהשינה שלכם לא סדירה, כדאי לכם לטפל בזה. זה פוגע בבריאות שלכם באופן כללי ולא רק בעין הקופצת.

קפאין – אם אתם נאשים שנוטים לשתות הרבה קפה, כדאי שתורידו את הרגל מהגז. הקפאין הוא חומר ממריץ שמעודד שחרור של מוליכים עצביים כמו סרוטונין ונוראדרנלין וזה יכול לגרום לשרירים באזור העין "לקפוץ".

לחץ – אתם אולי לא מודעים לכך, אבל אתם נתונים תחת לחץ. יכול להיות שהעין התחילה לקפוץ לכם כשהייתם בראיון, דייט או סתם פגישה עם חברים ואפילו אם ישבתם מול הטלוויזיה בלי שום סיבה. לכל אדם יש סיבות שונות ללחץ, אבל לפעמים אנשים לא מודעים לכך שעמוק בפנים יש דברים שמטרידים אותם, גם אם כלפי חוץ הם לא מרגישים שזה משפיע להם על היום יום. לפתור לכם את בעיית הלחץ זה הרבה יותר מורכב ולכן לא נוכל להרחיב על כך פה, אך היי… לפחות אתם יודעים למה העין שלכם קופצת.

תגיות:
אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!