הקאות ושלשולים במחזור

הקאות ושלשולים במחזור
מאת בריאות פלוס  ·  16 בפברואר 2017

תקופת המחזור היא מספיק קשה גם ככה, אז למה אני צריכה גם להקיא? נשים רבות תוהות האם הקאות ושלשולים במחזור זה נורמלי והתשובה לכך היא – כן, זה נורמלי, הנה הסיבה למה זה קורה.

בערך כשבוע לפני המחזור שלך, הרחם שלך נהיית עבה ורכה – מכינה את עצמה לתינוק שיתחיל לגדול (כך היא חושבת) אך אם את לא בהריון את לא צריכה את הרחם השבוע והגוף שלך מתכנן לשנות את המצב. אך על מנת לעשות זאת הוא משתמש בחומרים דמויי הורמונים שנקראים פרוסטגלנדינים. עם זאת, הפרוסטגלנדינים קצת בעיתיים והם נוטים לפעמים להגיע למקומות שונים בגוף שבהם אין צורך – כמו הדם שלך.

כתוצאה מכך נשים רבות סובלות מהתכווצויות, כאבי שרירים, בחילות ושלשולים. אם את ממש "ברת מזל" את תסבלי גם מהקאות.  אז כן, זה נורמלי, אך חשוב להיות עירניים לתסמינים נוספים או להחמרה בהקאות כדי לוודא שאין משהו מעבר לכך. כי בחיים, כמו שכאב בטן יכול להיות בגלל אוכל מקולקל, הוא גם יכול להיות בגלל בעיה חמורה יותר.

אני חוששת שיש לי משהו יותר חמור!

כמו שאמרנו, הקאות ושלשולים במחזור זה נורמלי אבל אם את חוששת שיש משהו יותר חמור מזה, לכי לרופא. באינטרנט כמו באינטרנט את תמצאי תשובות החל מ'עזבי את זה, זה כלום' ועד 'את תמותי מחר' ולכן הפיתרון הטוב ביותר עבורך כדי לזהות את הבעיה היא ללכת לרופא כדי לשמוע מה שיש לו להגיד.

מלבד הסבל הרב והטבעי בזמן המחזור, הקאות ושלשולים במחזור יכולים לנבוע לפעמים מבעיות רפואיות שונות. אחת מבעיות אלו היא דיסמנוריאה.

דיסמנוריאה

דיסמנוריאה (לויקיפדיה) פוגעת בין 40% ל-90% מהנשים בתקופת הפוריות – מאוד שכיחה. היא מופיעה לראשונה אצל נערות וככל שעולים בגיל היא פחות שכיחה, במיוחד לאחר לידה. מלבד הבחילות, ההקאות והשלשולים, היא מלווה בכאבים שונים בגוף כמו כאבי ראש, או כאבים באגן המקרינים לגב ולירכיים. דיסמנוריאה היא לא מחלה, אלא בעיה רפואית שיכולה להיות גם כתסמין לבעיה גדולה יותר, אחת הבעיות הללו היא אנדומטריוזיס.

לחצו על הקישור כדי להיכנס לאתר שלם שעוסק באנדומטריוזיס.

איך להקל על הבחילות וההקאות באופן טבעי?

ישנן תרופות רבות שמטפלות בבחילות והקאות במחזור וסביר להניח שאת כבר מודעת לחלקן. אנחנו פה נסביר לך מה אפשר לעשות באופן טבעי כדי להקל על התסמינים הללו. הטיפולים הטבעיים האלו שאפשר לנסות בבית לא מזיקים והם מועילים לבחילות והקאות ולעתים גם לשלשולים.

  • ג'ינג'ר – ג'ינגר \ זנגביל ידוע כפותר בעיות בחילות, בין אם בזמן מחזור, בזמן הריון או אפילו בנסיעות. הוא מאוד יעיל! הכיני ממנו חליטה ושתי, או אכלי אותו כשהוא מגורד.
  • מיץ חמוציות – תרופת סבתא לבחילות. הוא אמנם מוכר כפותר בעיות בדרכי השתן אך הוא טוב לבעיות אחרות במערכת העיכול.
  • תה צמחים – צמחי מרפא בשילוב של תה יכולים להיות מעולים. ג'ינגר, נענע, קמומיל, לימון, הל, קינמון ועוד כל מיני דברים אחרים יכולים לעזור לבחילות.

תרגישי טוב!

תגיות:
אולי יעניין אותך...
אהבתם? שתפו

הפופולריים ביותר


רוצים לפרסם מאמר באתר? פנו אלינו!